Träff i Kalmar

Vi samlades lördagen den 29 augusti i Hovmantorp, någon mil öster om Växjö. Efter lunch i Lessebo besökte vi Älgparken i Kosta. Vädret var lite tveksamt men vi körde nerkabbat de flesta sträckorna. Men det blev kanske några droppar regn någon gång.

Efter eftermiddagsfika i Orrefors och en småländsk grusväg hamnade vi till sist i Målerås där vi inkvarterade oss på vandrarhemmet. Sen fick vi bråttom till glasbruket eftersom vi skulle hinna äta färdigt innan Roger Pontare äntrade scenen på hyttan.

På söndagsmorgonen var vädret bättre och vi tog oss fram på småvägar inne i mörkaste Småland. Efter ett stopp i Bäckebo (med historien om Bäckebobomben) var vi framme i Kalmar i bästa solsken. Vår kortege genom innerstaden fick en och annan Kalmarbo att höja på ögonbrynen.

Efter besök på Kalmar Läns Museum och Kronanutställningen fortsatte vi över Ölandsbron och upp till Borgholm där vi avslutade med lunch på Höjdens restaurang invid Slottsruinen.

Snart blev det dags att skiljas. De flesta hade en lång resa hem.